Sustainability and climate action Research Publications
SDG 17 - Partnership for the goals

Publications on SDG 17 - Partnership for the goals

Showing results 1 - 8 out of 8

2024


Avances de infraestructura verde urbana para la gestión de agua en América Latina. / Hack, Jochen; Ojeda-Revah, Lina; Rubí, Maria Pérez et al.
In: Cuadernos de Geografía: Revista Colombiana de Geografía, Vol. 33, No. 1, 01.01.2024, p. 139-160.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2022


How the UN Learned that Protecting the Environment is Central to Creating Peace. Dalmer, Natalia (Author). 2022.

Research output: Non-textual formWeb publication/siteCommunication

Die Sustainable Development Goals aus der Perspektive Jugendlicher im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung: ein Forschungsdesign. / Heilen, Lydia; Meyer, Christiane; Eberth, Andreas.
Bildung für nachhaltige Entwicklung: Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. ed. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević ; Mandy Singer-Brodowski. Leverkusen: Barbara Budrich Leverkusen, 2022. p. 235-250 („Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review


2021


Bilder des Alltagslebens von Kindern und Jugendlichen im ländlichen Raum Kenias reflektieren. / Eberth, Andreas.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 97-103 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Postkoloniale Perspektiven im Geographieunterricht am Beispiel des Themas „Entwicklungszusammenarbeit in Kenia“. / Vennemann, Johanna; Eberth, Andreas.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 121-133 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer


2020


Zur Nutzung knapper Wasserressourcen. Beispiele aus ariden Regionen in Brasilien und Kenia. / Dietrich, Jörg; Eberth, Andreas; Förster, Kristian.
In: Unimagazin: Forschungsmagazin der Leibniz Universität Hannover, No. 03/04, 2020, p. 46-48.

Research output: Contribution to specialist publicationContribution in popular science journalTransfer


2016


Turning a problem into profit: using water hyacinth (Eichhornia crassipes) for making handicrafts at Lake Alaotra, Madagascar. / Rakotoarisoa, Tsiry Fanilonirina; Richter, Torsten ; Rakotondramanana, Tahina et al.
In: Economic Botany, Vol. 70, No. 4, 12.2016, p. 365-379.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2013


Erfahrungen mit dem internationalen masterstudiengang "water resources and environmental management (WATENV)" an der Leibniz Universität Hannover. / Dietrich, J.; Starke, E.; Haberlandt, U.
In: Hydrologie und Wasserbewirtschaftung, Vol. 57, No. 3, 06.2013, p. 88-93.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review