Does the early bird catch the worm?
- verfasst von
- Patrick A. Puhani, Andrea M. Weber
- Abstract
We estimate the effect of age of school entry on educational outcomes using two different data sets for Germany, sampling pupils at the end of primary school and in the middle of secondary school. Results are obtained based on instrumental variable estimation exploiting the exogenous variation in month of birth. We find robust and significant positive effects on educational outcomes for pupils who enter school at 7 instead of 6 years of age: test scores at the end of primary school increase by about 0.40 standard deviations and the probability to attend the highest secondary schooling track (Gymnasium) increases by about 12% points.
- Organisationseinheit(en)
-
Institut für Arbeitsökonomik
- Externe Organisation(en)
-
Universität St. Gallen (HSG)
Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit (IZA)
Technische Universität Darmstadt
- Typ
- Artikel
- Journal
- Empirical economics
- Band
- 32
- Seiten
- 359-386
- Anzahl der Seiten
- 28
- ISSN
- 0377-7332
- Publikationsdatum
- 05.2007
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- ASJC Scopus Sachgebiete
- Statistik und Wahrscheinlichkeit, Mathematik (sonstige), Sozialwissenschaften (sonstige), Volkswirtschaftslehre und Ökonometrie
- Ziele für nachhaltige Entwicklung
- SDG 10 – Weniger Ungleichheiten
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.1007/s00181-006-0089-y (Zugang:
Geschlossen)