Does social labelling encourage child schooling and discourage child labour in Nepal?
- verfasst von
- Sayan Chakrabarty, Ulrike Grote, Guido Lüchters
- Abstract
This paper explores the determinants of child labour vis-à-vis child schooling. It further examines the influence of non-governmental organisations (NGOs) which are engaged in social labelling, on the incidence of child labour and schooling trade-off. The empirical results show that the probability of child schooling increases as well as child labour decreases if a carpet firm has adopted a labelling scheme. It can also be shown that labelling NGOs have a significant positive influence on sending the ex-child labourers to school.
- Organisationseinheit(en)
-
Institut für Umweltökonomik und Welthandel
- Externe Organisation(en)
-
Shahjalal University of Science and Technology (SUST)
Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn
- Typ
- Artikel
- Journal
- International Journal of Educational Development
- Band
- 31
- Seiten
- 489-495
- Anzahl der Seiten
- 7
- ISSN
- 0738-0593
- Publikationsdatum
- 09.2011
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- ASJC Scopus Sachgebiete
- Ausbildung bzw. Denomination, Entwicklung, Soziologie und Politikwissenschaften
- Ziele für nachhaltige Entwicklung
- SDG 1 – Keine Armut, SDG 4 – Qualitativ hochwertige Bildung, SDG 8 – Anständige Arbeitsbedingungen und wirtschaftliches Wachstum
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2010.11.002 (Zugang:
Geschlossen)