Does social labelling encourage child schooling and discourage child labour in Nepal?

verfasst von
Sayan Chakrabarty, Ulrike Grote, Guido Lüchters
Abstract

This paper explores the determinants of child labour vis-à-vis child schooling. It further examines the influence of non-governmental organisations (NGOs) which are engaged in social labelling, on the incidence of child labour and schooling trade-off. The empirical results show that the probability of child schooling increases as well as child labour decreases if a carpet firm has adopted a labelling scheme. It can also be shown that labelling NGOs have a significant positive influence on sending the ex-child labourers to school.

Organisationseinheit(en)
Institut für Umweltökonomik und Welthandel
Externe Organisation(en)
Shahjalal University of Science and Technology (SUST)
Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn
Typ
Artikel
Journal
International Journal of Educational Development
Band
31
Seiten
489-495
Anzahl der Seiten
7
ISSN
0738-0593
Publikationsdatum
09.2011
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Ausbildung bzw. Denomination, Entwicklung, Soziologie und Politikwissenschaften
Ziele für nachhaltige Entwicklung
SDG 1 – Keine Armut, SDG 4 – Qualitativ hochwertige Bildung, SDG 8 – Anständige Arbeitsbedingungen und wirtschaftliches Wachstum
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2010.11.002 (Zugang: Geschlossen)