Intermediation in innovation

verfasst von
Heidrun C. Hoppe, Emre Ozdenoren
Abstract

The paper offers a new theoretical framework to examine the role of intermediaries between creators and users of new inventions. We find that uncertainty about the profitability of investing in new inventions generates a basis for intermediation. An intermediary may provide an opportunity to economize on a critical component of efficient investment decisions-the expertise to sort 'profitable' from 'unprofitable' inventions. Our findings may help explain the surge in university patenting and licensing since the Bayh-Dole Act of 1980. The study also identifies several limitations to the potential efficiency of intermediation in innovation.

Externe Organisation(en)
Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn
University of Michigan
Typ
Artikel
Journal
International Journal of Industrial Organization
Band
23
Seiten
483-503
Anzahl der Seiten
21
ISSN
0167-7187
Publikationsdatum
06.2005
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Arbeitgeber-Arbeitnehmer-Beziehungen, Luft- und Raumfahrttechnik, Volkswirtschaftslehre und Ökonometrie, Volkswirtschaftslehre, Ökonometrie und Finanzen (sonstige), Strategie und Management, Wirtschaftsingenieurwesen und Fertigungstechnik
Ziele für nachhaltige Entwicklung
SDG 9 – Industrie, Innovation und Infrastruktur
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1016/j.ijindorg.2005.03.003 (Zugang: Unbekannt)