Publikationen

Nachhaltigkeitsziel 15 - Leben an Land

Zeige Ergebnisse 101 - 120 von 602

2022


Integrating agri-environmental indicators, ecosystem services assessment, life cycle assessment and yield gap analysis to assess the environmental sustainability of agriculture. / Bergez, J-E; Bethinger, A.; Bockstaller, C. et al.
in: Ecological indicators, Jahrgang 141, 109107, 08.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Insights into innovative contract design to improve the integration of biodiversity and ecosystem services in agricultural management. / Bredemeier, Birte; Herrmann, Sylvia; Sattler, Claudia et al.
in: Ecosystem Services, Jahrgang 55, 101430, 28.04.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftÜbersichtsarbeitForschungPeer-Review

Citizen science projects require agreement: a Delphi study to identify which knowledge on urban ecology is considered relevant from scientists’ and citizens’ perspectives. / Bruckermann, Till; Stillfried, Milena; Straka, Tanja M. et al.
in: International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, Jahrgang 12, Nr. 1, 15.03.2022, S. 75-92.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

I’m fine with collecting data: Engagement profiles differ depending on scientific activities in an online community of a citizen science project. / Bruckermann, Till; Greving, Hannah; Stillfried, Milena et al.
in: PLoS ONE, Jahrgang 17, Nr. 10, e0275785, 10.10.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Facebook im Biologieunterricht? Social Media Beiträge als Unterrichtsmaterial einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Büssing, Alexander; Hamm, Tanja; Fiebelkorn, Florian.
Nachhaltigkeit und Social Media: Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der digitalen Welt. Hrsg. / Annika Bush; Jonas Birke. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. S. 259-285.

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschung

Ecosystem accounting: Past scientific developments and future challenges. / Comte, Adrien; Campagne, Carole Sylvie; Lange, Sabine et al.
in: Ecosystem Services, Jahrgang 58, 101486, 12.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Morphostratigraphy of landform series from the Late Cretaceous to the Quaternary: The “3 + 1” model of the quadripartite watershed system at the NW edge of the Bohemian Massif. / Dill, Harald G.; Balaban, Sorin Ionut; Füssl, Martin et al.
in: Geomorphology, Jahrgang 419, 108489, 15.12.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftÜbersichtsarbeitForschungPeer-Review

Challenges Entailed in Applying Ecosystem Services Supply and Demand Mapping Approaches: A Practice Report. / Dworczyk, Claudia; Burkhard, Benjamin.
in: Land, Jahrgang 12, Nr. 1, 52, 24.12.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Seydlitz Erdkunde 1 Lehrermaterialien und Kopiervorlagen Gymnasium Rheinland-Pfalz. / Eberth, Andreas; Hansen, Jessica; Koch, Jonas et al.
Braunschweig: Westermann, 2022. 244 S.

Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandLehrbuchTransfer

Seydlitz Erdkunde 2: Aktuelle Ausgabe für Gymnasien in Rheinland-Pfalz. / Eberth, Andreas; Faber, Nicole; Hansen, Jessica et al.
Braunschweig: Westermann, 2022. 352 S.

Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandLehrbuchLehre

Dung‐visiting beetle diversity is mainly affected by land use, while community specialization is driven by climate. / Englmeier, Jana; Hoermann, Christian von; Rieker, Daniel et al.
in: Ecology and evolution, Jahrgang 12, Nr. 10, e9386, 10.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Enhanced soil quality after forest conversion to vegetable cropland and tea plantations has contrasting effects on soil microbial structure and functions. / Fan, Lichao; Shao, Guodong; Pang, Yinghua et al.
in: CATENA, Jahrgang 211, 106029, 04.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Spatiotemporal variable selection and air quality impact assessment of COVID-19 lockdown. / Fassò, Alessandro; Maranzano, Paolo; Otto, Philipp.
in: Spatial statistics, Jahrgang 49, 100549, 06.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Herbivory, predation and pest control in the context of climate and land use. / Fricke, Ute.
2022.

Publikation: Qualifikations-/StudienabschlussarbeitDissertation

Landscape diversity and local temperature, but not climate, affect arthropod predation among habitat types. / Fricke, Ute; Steffan-Dewenter, Ingolf; Zhang, Jie et al.
in: PLOS ONE, Jahrgang 17, e0264881, 29.04.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Plant richness, land use and temperature differently shape invertebrate leaf-chewing herbivory on plant functional groups. / Fricke, Ute; Redlich, Sarah; Zhang, Jie et al.
in: OECOLOGIA, Jahrgang 199, Nr. 2, 06.2022, S. 407-417.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Improving attitudes and knowledge in a citizen science project about urban bat ecology. / Greving, Hannah; Bruckermann, Till; Schumann, Anke et al.
in: Ecology and Society, Jahrgang 27, Nr. 2, 24, 30.05.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Variations in Soil Nutrient Dynamics and Bacterial Communities After the Conversion of Forests to Long-Term Tea Monoculture Systems. / Gui, Heng; Fan, Lichao; Wang, Donghui et al.
in: Frontiers in microbiology, Jahrgang 13, 896530, 24.06.2022.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Punktwolkenbasierte Bestimmung von starkregeninduzierten Bodenabträgen. / Harmening, Corinna; Ott, Simone; Butzer, Roman et al.
Terrestrisches Laserscanning 2022 (TLS 2022): Beiträge zum 214. DVW-Seminar am 8. und 9. Dezember 2022 in Fulda. Band 104 Augsburg: DVW e. V. – Gesellschaft für Geodäsie, Geoinformation und Landmanagement, 2022. S. 93 - 104 (DVW-Schriftenreihe; Band 104).

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschung

Die Sustainable Development Goals aus der Perspektive Jugendlicher im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung: ein Forschungsdesign. / Heilen, Lydia; Meyer, Christiane; Eberth, Andreas.
Bildung für nachhaltige Entwicklung: Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. Hrsg. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević ; Mandy Singer-Brodowski. Leverkusen: Barbara Budrich Leverkusen, 2022. S. 235-250 („Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)).

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review