Verkehrsanbindung von Berufsschülern

Fallstudien an drei berufsbildenden Schulen in Northeim

verfasst von
Alice Gebauer, Jana Fingerhut, Jörg Lahner, Jan Schlüter
Abstract

Vocational schools have a special economic significance in Germany. One component of an attractive educational infrastructure in rural areas is the accessibility of vocational schools and training companies. Due to the shrinking availability of local public transport the way to schools and trainings centers is becoming increasingly difficult for apprentices and pupils. This paper examines the transport connections of three selected vocational schools in the city of Northeim on the one hand and the respective training companies on the other. Recommendations for local authorities are derived on the basis of a data analysis.

Externe Organisation(en)
Georg-August-Universität Göttingen
Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen (HAWK)
Max-Planck-Institut für Dynamik und Selbstorganisation (MPIDS)
Typ
Artikel
Journal
Standort
Band
43
Seiten
9-19
Anzahl der Seiten
11
ISSN
0174-3635
Publikationsdatum
01.03.2019
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Allgemeine Erdkunde und Planetologie
Ziele für nachhaltige Entwicklung
SDG 11 – Nachhaltige Städte und Gemeinschaften
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1007/s00548-019-00567-4 (Zugang: Offen)