Körperliche Aktivität von Kindern in KiTas mit und ohne Bewegungskonzept - eine Mixed-Methods-Studie
- verfasst von
- Elena Sterdt, Natalie Pape, Silke Kramer, Michael Urban, Rolf Werning, Ulla Walter
- Abstract
The three-stage cross-sectional study used a mixed methods design of quantitative and qualitative methods. Phase I: Full survey of preschool education concepts (N = 4114 preschools) in Lower Saxony. Phase II: Survey of children and parents to analyse the effects of structured physical activity measures in preschools and parental influences on children's physical activity. Phase III: Focused ethnographic study to assess the everyday practice of preschools with and without a physical activity concept.
- Organisationseinheit(en)
-
Institut für Sonderpädagogik
- Externe Organisation(en)
-
Medizinische Hochschule Hannover (MHH)
- Typ
- Artikel
- Journal
- Public Health Forum
- Band
- 21
- Seiten
- 24.e1-24.e3
- ISSN
- 0944-5587
- Publikationsdatum
- 06.2013
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- ASJC Scopus Sachgebiete
- Öffentliche Gesundheit, Umwelt- und Arbeitsmedizin
- Ziele für nachhaltige Entwicklung
- SDG 3 – Gute Gesundheit und Wohlergehen
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.1016/j.phf.2013.03.017 (Zugang:
Unbekannt)