Körperliche Aktivität von Kindern in KiTas mit und ohne Bewegungskonzept - eine Mixed-Methods-Studie

verfasst von
Elena Sterdt, Natalie Pape, Silke Kramer, Michael Urban, Rolf Werning, Ulla Walter
Abstract

The three-stage cross-sectional study used a mixed methods design of quantitative and qualitative methods. Phase I: Full survey of preschool education concepts (N = 4114 preschools) in Lower Saxony. Phase II: Survey of children and parents to analyse the effects of structured physical activity measures in preschools and parental influences on children's physical activity. Phase III: Focused ethnographic study to assess the everyday practice of preschools with and without a physical activity concept.

Organisationseinheit(en)
Institut für Sonderpädagogik
Externe Organisation(en)
Medizinische Hochschule Hannover (MHH)
Typ
Artikel
Journal
Public Health Forum
Band
21
Seiten
24.e1-24.e3
ISSN
0944-5587
Publikationsdatum
06.2013
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Öffentliche Gesundheit, Umwelt- und Arbeitsmedizin
Ziele für nachhaltige Entwicklung
SDG 3 – Gute Gesundheit und Wohlergehen
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1016/j.phf.2013.03.017 (Zugang: Unbekannt)