Publications on SDG 4 - Quality education
Showing results 141 - 146 out of 146
2012
Between Mission and Market Position: Empirical findings on mission statements of German Higher Education Institutions. / Kosmützky, Anna.
In: Tertiary Education and Management, Vol. 18, No. 1, 03.2012, p. 57-77.
In: Tertiary Education and Management, Vol. 18, No. 1, 03.2012, p. 57-77.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
Prävention und Inklusion durch netzwerkbezogene, fachberatende Mobile Dienste in der schulischen Unterstützung im Bereich Sprache und Kommunikation. / Stitzinger, Ulrich.
Sprache inklusiv. Mit Beiträgen des gleichnamigen Bundesfachkongresses vom 20. – 21. April 2012 in Aachen. Aachen: Verband Sonderpädagogik e.V. , 2012.
Sprache inklusiv. Mit Beiträgen des gleichnamigen Bundesfachkongresses vom 20. – 21. April 2012 in Aachen. Aachen: Verband Sonderpädagogik e.V. , 2012.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Entry in reference work › Transfer
2011
Does social labelling encourage child schooling and discourage child labour in Nepal? / Chakrabarty, Sayan; Grote, Ulrike; Lüchters, Guido.
In: International Journal of Educational Development, Vol. 31, No. 5, 09.2011, p. 489-495.
In: International Journal of Educational Development, Vol. 31, No. 5, 09.2011, p. 489-495.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
2010
»Inclusive Education«: Desiderata in der deutschen Fachdiskussion. / Herz, Birgit.
Inklusion als Herausforderung schulischer Entwicklung: Widersprüche und Perspektiven eines erziehungswissenschaftlichen Diskurses. ed. / Joachim Schwohl; Tanja Sturm. Vol. 20 Bielefeld: transcript-Verl, 2010. (Theorie Bilden; Vol. 20).
Inklusion als Herausforderung schulischer Entwicklung: Widersprüche und Perspektiven eines erziehungswissenschaftlichen Diskurses. ed. / Joachim Schwohl; Tanja Sturm. Vol. 20 Bielefeld: transcript-Verl, 2010. (Theorie Bilden; Vol. 20).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Changing effects of family background on transitions to secondary education in the Netherlands: Consequences of educational expansion and reform. / Tieben, Nicole; de Graaf, Paul M.; de Graaf, Nan Dirk.
In: Research in Social Stratification and Mobility, Vol. 28, No. 1, 03.2010, p. 77-90.
In: Research in Social Stratification and Mobility, Vol. 28, No. 1, 03.2010, p. 77-90.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
2006
The interactive landscape plan: Use and benefits of new technologies in landscape planning and discussion of the interactive landscape plan in Koenigslutter am Elm, Germany. / von Haaren, Christina; Warren-Kretzschmar, Bartlett.
In: Landscape Research, Vol. 31, No. 1, 01.01.2006, p. 83-105.
In: Landscape Research, Vol. 31, No. 1, 01.01.2006, p. 83-105.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review