Publications on SDG 4 - Quality education

Showing results 61 - 80 out of 144

2022


Sustainability Assessment of Products manufactured by the Laser Powder Bed Fusion (LPBF) Process. / Wurst, Johanna; Mozgova, Iryna; Lachmayer, Roland Johann.
In: Procedia CIRP, Vol. 105, 2022, p. 243-248.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2021


Identifying precursory concepts in evolution during early childhood: A systematic literature review. / Bruckermann, Till; Fiedler, Daniela; Harms, Ute.
In: Studies in Science Education, Vol. 57, No. 1, 28.01.2021, p. 85-127.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Bilder des Alltagslebens von Kindern und Jugendlichen im ländlichen Raum Kenias reflektieren. / Eberth, Andreas.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 97-103 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Die Sustainable Development Goals aus der Perspektive von Jugendlichen. / Eberth, Andreas; Meyer, Christiane.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 23-32 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie ; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Die Verkehrswende auf lokaler Ebene umsetzen. Gründe für eine Verkehrswende am Beispiel von Hannover erarbeiten. / Eberth, Andreas; Lamberg, Jonas; Mittrach, Stephanie.
In: geographie heute, No. 355, 28.09.2021, p. 28-31, Materialheft 21-28.

Research output: Contribution to journalArticleTransferpeer review

SDG Education: Einleitende Reflexionen. / Eberth, Andreas; Meyer, Christiane.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 5-20 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

SDG Education. Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. / Eberth, Andreas (Editor); Meyer, Christiane (Editor).
Hannover, 2021. 134 p. (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Book/ReportAnthologyTransfer

Comparing the effects of primary nature experiences and 360° nature videos on subjective vitality – a pilot study in a (virtual) tropical greenhouse. / Eckes, Alexander; Seifert, Wenke; Büssing, Alexander Georg et al.
In: Umweltpsychologie, Vol. 25, No. 1, 2021, p. 96-122.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Financial literacy: Thai middle-class women do not lag behind. / Grohmann, Antonia; Hübler, Olaf; Kouwenberg, Roy et al.
In: Journal of Behavioral and Experimental Finance, Vol. 31, 100537, 09.2021.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Smart Mobility in Hamburg. Chancen und Herausforderungen einer digitalen Gestaltung des Stadtverkehrs mithilfe der Szenariotechnik erarbeiten. / Hanke, Melissa ; Mittrach, Stephanie; Schmalor, Hannes.
In: geographie heute, Vol. 335, 2021, p. 24-27.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Zielkonflikte der Nachhaltigkeit am Beispiel von Windkraft: Partizipation von Jugendlichen an der Entwicklung von Lösungsansätzen im Kontext von Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Haubner, Randy Maren; Meyer, Christiane.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 104-120 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Leaving No One Behind: On the Intersection of Open Science, Knowledge (In-)Equity and Inclusive Education in the North-South Divide. Kruschick, Felicitas (Author). 2021.

Research output: Non-textual formWeb publication/siteTransfer

International collaborative follow-up investigation of graduating high school students’ understandings of the nature of scientific inquiry: is progress Being made? / Lederman, J. S.; Lederman, N. G.; Bartels, S. et al.
In: International Journal of Science Education, Vol. 43, No. 7, 24.04.2021, p. 991-1016.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Unterrichten im Team: Interdisziplinäre Lese- und Sprachförderung im Rahmen von Trickfilmsynchronisationen. / Mahlmann, L.J.; Watta, S.; Becker, Tabea et al.
In: Praxis Sprache, Vol. 66, No. 3, 2021, p. 156-162.

Research output: Contribution to journalArticleResearch

Bio – logisch! Ökologischer Landbau und Tierhaltung am Beispiel des Anbauverbands Demeter. / Meyer, Christiane.
SDG Education: Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 87-96 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Landwirtschaft betrifft uns alle! Zehn Thesen für Regionales Lernen im Kontext von Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Meyer, Christiane; Diersen, Gabriele.
SDG Education. Didaktische Ansätze und Bildungsangebote zu den Sustainable Development Goals. ed. / Andreas Eberth; Christiane Meyer. Hannover, 2021. p. 48-60 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie ; Vol. 11).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Politische Bildung in der Klimakrise. / Nagel, Michael.
Standortbestimmung Politische Bildung: gesellschaftspolitische Herausforderungen, Zivilgesellschaft und das vermeintliche Neutralitätsgebot. ed. / Steve Kenner; Tonio Oeftering. Frankfurt am Main: Wochenschau Verlag, 2021.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Essays on Vulnerability, Finance and Livelihoods of Rural Households in Southeast Asia. / Nguyen, Thanh Tung.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2021. 113 p.

Research output: ThesisDoctoral thesis

Biodiversity citizen science: Outcomes for the participating citizens. / Peter, Maria; Diekötter, Tim; Höffler, Tim et al.
In: People and Nature, Vol. 3, No. 2, 31.03.2021, p. 294-311.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Interdisziplinär und inklusiv: Beratung im Kontext der Sprach- und Kommunikationsförderung. / Stitzinger, Ulrich.
In: Schule Inklusiv, Vol. 12, No. 3, 2021, p. 20-23.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review