Publications on SDG 4 - Quality education

Showing results 21 - 40 out of 146

2023


Speech-Language Therapy in Sub-Saharan Africa: The Emergence of a Profession in a Diverse Multilingual and Multicultural Context. / Lüdtke, Ulrike.
Handbook of Speech-Language Therapy in Sub-Saharan Africa: Integrating Research and Practice. Springer, Cham, 2023. p. 15-35.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Causal Evaluation of Educational Policies. / Meier, Dennis H.; Thomsen, Stephan.
Handbook of Labor, Human Resources and Population Economics. ed. / Klaus F. Zimmermann. Springer, Cham, 2023.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Lehrkräfte als Change Agents für eine Große Transformation: Subjektive Theorien im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. / Mittrach, Stephanie; Meyer, Christiane.
Reflexiv handlungsfähig: Entwicklungslinien und Ergebnisse der Lehrkräftebildung an der Leibniz Universität Hannover. ed. / Julia Gillen; Julia Labede; Bettina Lindmeier; Katharina Müller; Andreas Nehring; Sascha Schanze. 1. ed. Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, 2023. p. 315-328 (Beiträge zur Pädagogik; Vol. 15).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Professionalisierung angehender Geographielehrkräfte durch den Einsatz von virtueller Realität: Beispiele aus zwei universitären geographiedidaktischen Lehrveranstaltungen. / Mittrach, Stephanie; Wirth, Daniel; Meyer, Christiane et al.
Geographische Bildung in digitalen Kulturen: Perspektiven für Forschung und Lehre. ed. / Fabian Pettig; Inga Gryl. 1. ed. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2023. p. 383 - 395.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Subjektive Theorien von Geographielehrkräften zur „Großen Transformation“: Perspektiven auf eine Bildung für nachhaltige Entwicklung am Beispiel der Textil- und Bekleidungsindustrie. / Mittrach, Stephanie.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2023. 377 p.

Research output: ThesisDoctoral thesis

Urbane Kulturen der Digitalität als Bildungsanlass: Ein geographiedidaktisches Seminarkonzept zum Thema „Smart City“. / Mittrach, Stephanie; Dorsch, Christian; Eberth, Andreas.
Geographische Bildung in digitalen Kulturen: Perspektiven für Forschung und Lehre. ed. / Fabian Pettig; Inga Gryl. 1. ed. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2023. p. 267 - 275.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Kinderrechte in der Klimakrise: Zum Spannungsverhältnis zwischen Schutz und Partizipation. / Nagel, Michael; Neubert, Antonia; Johannsen, Theresa.
In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion, Vol. 2023, No. 01, 2023.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Politische Bildung für nachhaltige Entwicklung an Volkshochschulen: Spannungsfelder und Herausforderungen in der Programmplanung. / Nagel, Michael.
In: Magazin erwachsenenbildung.at, Vol. 2023, No. 49, 2023.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Syntagma – Ein Grammatik-Abenteuer. / Politt, Katja Christina; Herbold, Martha; Holbein, Anna et al.
2023.

Research output: Other contributionOther publicationEducation

Gestufte digitale Lernhilfen als Professionalisierungskonzept für inklusiven Naturwissenschaftsunterricht. / Schilling, Navina; Goltz, Jonas; Koisser, Sebastian et al.
In: Qualifizierung für Inklusion, Vol. 5, No. 2, 17.07.2023.

Research output: Contribution to journalArticleResearch

Critical Whiteness as a Professional Approach to Inclusive Teaching in Teacher Education. / Schröter-Brickwedde, Anne Sophie; Konz, Britta.
Building Inclusive Education in K-12 Classrooms and Higher Education: Theories and Principles. ed. / Kiyoji Koreeda; Masayoshi Tsuge; Shigeru Ikuta; Elizabeth Minchin Dalton; Linda Plantin Ewe. IGI Global, 2023. p. 182-195.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Identifying Feedback Types to Augment Feedback Comment Generation. / Stahl, Maja; Wachsmuth, Henning.
Proceedings of the 16th International Natural Language Generation Conference: Generation Challenges. 2023. p. 31-36.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

Inklusives Unterstützungsprofil Sprache und Kommunikation in den Bereichen Sprachförderung, Lernumgebung, Lehrkraftsprache, Kommunikation und Intersubjektivität. / Stitzinger, Ulrich.
2023. Abstract from 25. Kongress der Österreichischen Gesellschaft für Sprachheilpädagogik in Kooperation mit der KPH Wien/Krems, Bad Ischl , Austria.

Research output: Contribution to conferenceAbstractTransfer

Sprachlich-kommunikative Vielfalt im inklusiven Setting – Effekte, Herausforderungen und Chancen. / Stitzinger, Ulrich.
2023. Abstract from 25. Kongress der Österreichischen Gesellschaft für Sprachheilpädagogik in Kooperation mit der KPH Wien/Krems, Bad Ischl , Austria.

Research output: Contribution to conferenceAbstractResearch

Dropping out of Higher Education in Germany: Using Retrospective Life Course Data to Determine Dropout Rates and Destinations of Non-Completers. / Tieben, Nicole.
Education, Competence Development and Career Trajectories: Analysing Data of the National Educational Panel Study (NEPS). : Methodology of Educational Measurement and Assessment.. ed. / Sabine Weinert; Gwendolin Blossfeld; Hans-Peter Blossfeld. VS Verlag fur Sozialwissenschaften, 2023. p. 225–248 (Methodology of Educational Measurement and Assessment).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Wir haben einen Plan! Jugendliche entwickeln gemeinsam Ideen für eine nachhaltige Mobilität an ihrer Schule. / van Hove, Tomke Josephin; Koch, Jonas Salim; Meyer, Christiane.
In: Praxis Geographie, Vol. 2023, No. 5, 02.05.2023, p. 16-20.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Relationships and Psychosocial Aspects in Inclusive Secondary Schools in Germany. / Weber, ; Bebermeier, Sarah; Biel, Universität.
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 38, No. 6, 2023, p. 894-908.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2022


Argument Novelty and Validity Assessment via Multitask and Transfer Learning. / Alshomary, Milad; Stahl, Maja.
Proceedings of the 9th Workshop on Argument Mining. 2022. p. 111-114.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

Internationaler Vergleich als Reflexionsangebot: Eine explorative Studie zur Sicht von Hochschullehrenden auf schulische Inklusion in Deutschland und Kanada. / Baucke, Katja.
Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten: Kontroversen - Entwicklungen - Perspektiven der Inklusionsforschung. ed. / Bernhard Schimek; Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Rainer Grubich; Florentine Paudel; Regina Grubich-Müller. Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2022. p. 255 - 262.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

Kernkompetenzen für das Studium der Pädagogik im sonderpädagogischen Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation. / Bauer, Angelika; Glück, Christian W.; Jonas, Kristina et al.
In: Praxis Sprache, Vol. 67, No. 4, 2022, p. 229-233.

Research output: Contribution to journalArticleResearch