Publications on SDG 4 - Quality education
Showing results 101 - 120 out of 144
2019
Inklusive Sprach(en)bildung: Ein interdisziplinärer Blick auf das Verhältnis von Inklusion und Sprachbildung. ed. / Laura Rödel; Toni Simon. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2019. p. 87-101 (Interdisziplinäre Beiträge zur Inklusionsforschung).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
In: GMS Journal for Medical Education, Vol. 36, No. 6, 15.11.2019.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
Bridging Research and Practice in Science Education: Selected Papers from the ESERA 2017 Conference. ed. / Eilish McLoughlin; Odilla E. Finlayson; Sibel Erduran; Peter E. Childs. Vol. 6 1. ed. Springer Nature Switzerland AG, 2019. p. 153 - 170 (Contributions from Science Education Research; Vol. 6).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
2018
In: Sustainability, Vol. 10, No. 11, 3876, 25.10.2018, p. 1-19.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2018.
Research output: Thesis › Doctoral thesis
Teacher Education for Diversity: Conversations from the Global South. ed. / Elizabeth Walton ; Ruksana Osman . London and New York, NY: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. p. 121-138.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Filme für die Erde - Unterrichtsanregungen zum Lernbereich "Globale Entwicklung" im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. ed. / Christiane Meyer; Andreas Eberth. Hannover, 2018. p. 41-58 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 1).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
Filme für die Erde - Unterrichtsanregungen zum Lernbereich "Globale Entwicklung" im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung . ed. / Christiane Meyer; Andreas Eberth. Hannover, 2018. p. 32-37 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 1).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
In: Praxis Geographie, Vol. 48, No. 1, 2018, p. 20-24.
Research output: Contribution to journal › Article › Transfer
In: Praxis Geographie, Vol. 48, No. 4, 2018, p. 36-40.
Research output: Contribution to journal › Article › Transfer
In: ...textil... Wissenschaft, Forschung, Bildung, Vol. 15, No. 1, 2018, p. 16-19.
Research output: Contribution to journal › Article › Research
Filme für die Erde - Unterrichtsanregungen zum Lernbereich "Globale Entwicklung" im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. ed. / Christiane Meyer; Andreas Eberth. Hannover, 2018. p. 81 (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 1).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
Diercke Klimawandel im Geographieunterricht. Bewusstseinsbildung für eine nachhaltige Entwicklung. ed. / Christiane Meyer; Andreas Eberth; Barbara Warner. Braunschweig: Westermann, 2018. p. 98.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
Sprachheilpädagogik aktuell. Beiträge für Schule, Kindergarten, therapeutische Praxis. ed. / Tanja Jungmann; Beate Gierschner; Marlene Meindl; Stephan Sallat. Vol. 3: Sprach- und Bildungshorizonte. Wahrnehmen – Beschreiben – Erweitern Idstein: Schulz-Kirchner, 2018. p. 103 - 109.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
In: DDS - Die Deutsche Schule, Vol. 110, No. 2, 2018, p. 138-152.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
2017
Responding to the Challenges of Inclusive Education in Southern Africa. ed. / Petra Engelbrecht; Lena Green . 2. ed. Pretoria: Van Schaik, 2017. p. 45-58.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
In: Journal of Vocational Education and Training, Vol. 69, No. 3, 03.07.2017, p. 405-423.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
1 ed. Mümchen Basel: Ernst Reinhardt Verlag, 2017. 166 p.
Research output: Book/Report › Monograph › Transfer
Handlungsorientierte Perspektiven des Förderschwerpunkts Sprache. Ableitungen für die Praxis vom Kind aus gedacht . ed. / Christoph Schiefele; Mathias Menz. 2. ed. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH, 2017. p. 55-77.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
Sprache im Geographieunterricht. Bilinguale und sprachsensible Materialien und Methoden. ed. / Alexandra Budke; Miriam Kuckuck. Münster: Waxmann Verlag GMBH, 2017. p. 125-138.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer › peer review