Publications on SDG 4 - Quality education
Showing results 41 - 60 out of 144
2022
Digitale Bildung für nachhaltige Entwicklung: Herausforderungen und Perspektiven für die Hochschulbildung. ed. / Johanna Weselek; Florian Kohler; Alexander Siegmund. Springer Berlin Heidelberg, 2022. p. 23-37 3.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
Nachhaltigkeit und Social Media: Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der digitalen Welt. ed. / Annika Bush; Jonas Birke. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. p. 87-114.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Bildung für nachhaltige Entwicklung – Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. ed. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević; Mandy Singer-Brodowski. Opladen: Verlag Barbara Budrich, 2022. p. 92-113.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördern - Herausforderungen, Ansätze und Entwicklungsfelder im Kontext von Schule und Hochschule: Hildesheimer Beiträge zur Schul- und Unterrichtsforschung (Sonderheft 2). ed. / Ulrike Schütte; Nicoletta Bürger; Melanie Fabel-Lamla; Peter Frei; Kathrin Hauenschild; Jürgen Menthe; Barbara Schmidt-Thieme; Christoph Wecker. Hildesheim: Universitätsverlag Hildesheim, 2022. p. 141-150.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research
Bildung für nachhaltige Entwicklung: Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. ed. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević; Mandy Singer-Brodowski. Leverkusen: Barbara Budrich Leverkusen, 2022. p. 144-164 („Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
Braunschweig: Westermann, 2022. 352 p.
Research output: Book/Report › Textbook › Education
In: Journal of teacher education, Vol. 73, No. 5, 11.2022, p. 509-524.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
Braunschweig: Westermann, 2022. 224 p.
Research output: Book/Report › Textbook › Education
Nachhaltigkeit und Social Media: Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der digitalen Welt. ed. / Annika Bush; Jonas Birke. Wiesbaden : Springer VS Wiesbaden, 2022. p. 37-57.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
Bildung für nachhaltige Entwicklung: Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. ed. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević ; Mandy Singer-Brodowski. Leverkusen: Barbara Budrich Leverkusen, 2022. p. 235-250 („Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
Spatial transformation: Processes, strategies, research design. ed. / Milad Abassiharofteh; Jessica Baier; Angelina Göb; Insa Thimm; Andreas Eberth; Falco Knaps; Larjosto Vilja; Fabiana Zebner. Hannover: Verlag der ARL, 2022. p. 9-26 (Forschungsberichte der ARL; Vol. 19).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
In: PÄDAGOGIK, Vol. 2022, No. 10, 2022, p. 32-35.
Research output: Contribution to journal › Article › Transfer
In: Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften, Vol. 13, No. 2, 11.2022, p. 99-116.
Research output: Contribution to journal › Article › Transfer › peer review
In: Politische Ökologie, Vol. 2022, No. 03, 2022, p. 85-90.
Research output: Contribution to journal › Article › Transfer
Encyclopedia of Teacher Education. ed. / Michael A. Peters. Springer Singapore, 2022. 468-1.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
»Transforming our World«: Zukunftsdiskurse zur Umsetzung der UN-Agenda 2030. ed. / Christiane Meyer. Bielefeld: transcript Verlag, 2022. p. 111-131 (Neue Ökologie).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Bielefeld: transcript Verlag, 2022. (Neue Ökologie).
Research output: Book/Report › Anthology › Research
»Transforming our World«: Zukunftsdiskurse zur Umsetzung der UN-Agenda 2030. ed. / Christiane Meyer. Bielefeld: transcript Verlag, 2022. p. 9-48 (Neue Ökologie).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Proceedings of the 2022 Workshop on Figurative Language Processing. Association for Computational Linguistics (ACL), 2022. p. 137-142.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 37, No. 6, 2022, p. 994-1008.
Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review