Publications on SDG 4 - Quality education

Showing results 121 - 140 out of 144

2017


The role of high-school duration for university students' motivation, abilities and achievements. / Meyer, Tobias; Thomsen, Stephan L.
In: Education Economics, Vol. 26, No. 1, 11.07.2017, p. 24-45.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Pathways fostering mobility to higher education for vulnerable immigrants in France, Switzerland and Canada. / Murdoch, Jake; Guégnard, Christine; Koomen, Maarten et al.
In: European Journal of Higher Education, Vol. 7, No. 1, 02.01.2017, p. 29-42.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Vocational qualification as safety-net? Education-to-work transitions of higher education dropouts in Germany. / Scholten, Mirte; Tieben, Nicole.
In: Empirical Research in Vocational Education and Training, Vol. 9, No. 1, 7, 2017.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2016


Alte schulische Ordnung in neuer Akteurkonstellation: Rekonstruktionen zur Multiprofessionalität und Kooperation im Rahmen schulischer Inklusion. / Bender, Saskia; Heinrich, Martin.
In: Zeitschrift fur Padagogik, Vol. 62, No. 62, 2016, p. 90-104.

Research output: Contribution to journalArticleResearch

Developing an understanding of inclusive education in Malawi. / Hummel, Myriam; Engelbrecht, Petra; Werning, Rolf.
Keeping the promise? Contextualizing inclusive education in developing countries.: Contextualizing inclusive education in developing countries.. ed. / Rolf Werning; Alfredo J. Artiles; Petra Engelbrecht; Myriam Hummel; Marta Caballeros; Antje Rothe. Bad Heilbrunn, 2016. p. 29-46.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Inclusive Education: "Same same but different". Examples from Guatemala und Malawi. / Hummel, Myriam; Werning, Rolf.
In: ZEP - Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik, Vol. 3, No. 39, 2016, p. 22-27.

Research output: Contribution to journalArticleResearch

Transcending Borders and Traversing Boundaries: A Systematic Review of the Literature on Transnational, Offshore, Cross-Border, and Borderless Higher Education. / Kosmuetzky, Anna; Putty, Rahul.
In: Journal of Studies in International Education, Vol. 20, No. 1, 02.2016, p. 8-33.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Narrative Skills of Dual Language Learners: Acquisition and Peer-Assisted Support in Early Childhood Education and Care. / Licandro, Ulla.
1 ed. Wiesbaden: Springer VS Wiesbaden, 2016. (Diversität in Kommunikation und Sprache / Diversity in Communication and Language).

Research output: Book/ReportMonographResearch

Regen und Sonnenschein auf Bestellung? Aspekte der anthropogenen Wetterbeeinflussung am Beispiel des Wolkenimpfens erschließen. / Mittrach, Stephanie.
In: Praxis Geographie, Vol. 46, No. 11, 2016, p. 20-23.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer

Reflections on the future of inclusive education. / Rothe, Antje; Caballeros, Marta; Hummel, Myriam et al.
Keeping the promise? : Contextualizing inclusive education in developing countries.. ed. / Rolf Werning; Alfredo J. Artiles; Petra Engelbrecht; Myriam Hummel; Marta Caballeros; Antje Rothe. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 167-180.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Sprache und Inklusion als Chance?! Herausforderungen für den Förderschwerpunkt Sprache. / Stitzinger, Ulrich; Sallat, Stephan.
Sprachheilpädagogik aktuell. Beiträge für Schule, Kindergarten, therapeutische Praxis. Bd. 2: Sprache und Inklusion als Chance?! Expertise und Innovation für Kita, Schule und Praxis. ed. / Ulrich Stitzinger; Stephan Sallat; Ulrike Ulrike Lüdtke. Vol. 2 Idstein: Schulz-Kirchner, 2016. p. 17-36.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

Sprachheilpädagogik aktuell. Beiträge für Schule, Kindergarten, therapeutische Praxis: Sprache und Inklusion als Chance?! Expertise und Innovation für Kita, Schule und Praxis. / Stitzinger, Ulrich (Editor); Sallat, Stephan (Editor); Lüdtke, Ulrike (Editor).
1 ed. Schulz-Kirchner, 2016. 464 p.

Research output: Book/ReportConference proceedingResearch

Keeping the promise? contextualizing inclusive education in developing countries. / Werning, Rolf; Artiles, Alfredo J; Engelbrecht, Petra et al.
Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2016.

Research output: Book/ReportMonographResearchpeer review


2015


Pädagogik bei Beeinträchtigungen der Sprache. / Lüdtke, Ulrike; Stitzinger, Ulrich.
1 ed. München: UTB, 2015. 240 p.

Research output: Book/ReportMonographEducation

Inklusive Bildung: Zum Stand der Umsetzung des Art. 24 der UN-Konvention über die Rechte von Menschen mit Behinderungen. / Werning, Rolf; Thoms, Sören.
In: Sozialer Fortschritt, Vol. 64, No. 11, 2015, p. 254-259.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review


2013


Erfahrungen mit dem internationalen masterstudiengang "water resources and environmental management (WATENV)" an der Leibniz Universität Hannover. / Dietrich, J.; Starke, E.; Haberlandt, U.
In: Hydrologie und Wasserbewirtschaftung, Vol. 57, No. 3, 06.2013, p. 88-93.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Implementierung des Master-Studienganges 'Speech and Language Pathology' in Tansania als kultursensibles Projekt: 'Inclusive Education' als Forschungsgegenstand der internationalen und vergleichenden Heil- und Sonderpädagogik. / Schütte, Ulrike; Lüdtke, Ulrike.
Internatioanle und Vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion: Individualität und Gemeinschaft als Prinzipien Internationaler Heil- und Sonderpädagogik. ed. / Peter Sehrbrock; Andrea Erdélyi; Sina Gand. Verlag Julius Klinkhardt, 2013. p. 101-108.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Prävention und Inklusion durch netzwerkbezogene, fachberatende Mobile Dienste im schulischen Unterstützungsprofil Sprache und Kommunikation. / Stitzinger, Ulrich.
In: Zeitschrift für Heilpädagogik, Vol. 64, No. 8, 2013, p. 304-310.

Research output: Contribution to journalArticleTransfer


2012


Between Mission and Market Position: Empirical findings on mission statements of German Higher Education Institutions. / Kosmützky, Anna.
In: Tertiary Education and Management, Vol. 18, No. 1, 03.2012, p. 57-77.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Prävention und Inklusion durch netzwerkbezogene, fachberatende Mobile Dienste in der schulischen Unterstützung im Bereich Sprache und Kommunikation. / Stitzinger, Ulrich.
Sprache inklusiv. Mit Beiträgen des gleichnamigen Bundesfachkongresses vom 20. – 21. April 2012 in Aachen. Aachen: Verband Sonderpädagogik e.V. , 2012.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingEntry in reference workTransfer